Sitä kun yrittää yhtä ja toista, niin aina ei sivussa hurrata. Varsinkin myyntityö on ammatti, jonka syvänteet tarjoavat mieleenpainuvia hetkiä. Maailmaa pyörittää omanapaisuus, joka potkii ahteriin aina sitä myyjää, joka eksyy tätä ymmärtämästä. Kaiken taustalla on tietysti molemminpuolinen oman edun tavoittelu. Onneksi tarve selviytyä elontiellä nostaa jo notkahtaneenkin itsetunnon takaisin hartialinjaan. Sitten ovat ne harvat hetket, kun tulee hyvä asiakaspalaute. Silloin on syytä pysähtyä tarkastelemaan hetkeksi juuri tapahtunutta.
Useinhan on nimittäin niin, että me ihmiset ja varsinkin myyjät tunnemme kielteiset asiat voimakkaampina myönteisiin tunnetiloihin nähden. Perustavaa laatua oleva kierre alkaa kysymyksellä: “mitä taaskin tein väärin?” Myyjän perusvirhe on hakea itse haluamaansa sopimusta, eikä sitä asiakkaan tarvitsemaa ratkaisua. Kun positiivinen palaute sitten tulee, on myyjän syytä rekisteröidä ne teot ja toimet jotka johtivat myönteiseen palautteeseen. Asiakkaiden tarpeen täyttäminen on avain onnistumiseen. Lue tästä asiakkaiden Asuntojenmyynti.fi kokemuksia.
Ville Lehtinen